-bloggen om barnmode, barnvagnar m.m!

söndag 16 oktober 2011

Underbara barn - MÄSSAN!

Tack för idag - slut för idag! Hemma I Mariestad igen efter en heldag på mässan kl 10-16 (kl 13 hade vi tagit oss igenom en enda gång med montrar ;)

Trött och vansinnigt ont i fötterna, men det var det värt - hade ju mässans snyggaste/coolaste skor enligt nån utställare ;) Kul när man syns i mängden litegrann!

Började dagen med att lyckas bli en av de 1000 första och fick alltså en goodiebag - tyvärr inga märkesplagg i min dock... :( Men massa annat fint! :)

Lyckades även få en dagispåse från loppi.se, trots att jag inte fått ngn bekräftelse på förbokningen. Första montern vi upptäckte efter att så noggrannt som möjligt ha skrivit tel.nr på barnens armar (skulle dock visa sig inte vara tillräckligt noggrant iaf...), var den där med alla nya, (och kanske helt onödiga) prylar som man inte visste att man behövde....eller vad sägs om en uppblåsbar bilkudde som rullas ihop som en sovsäck när den ska med någonstans, en potta med hällpip bak, skidor till barnvagnshjulen (fast det har ju funnits förr) eller komposterbara tallrikar och muggar?

Bälteskudde bubble bum


Allt som man inte visste att man behövde ;)



Goaste ungarna tidigt på dagen, fortfarande pigga o belåtna!


Well, spiller lillasyster festis på en får man vara utan tröja ett tag. tills man får ett fint färgstarkt linne från t.ex. blingo så att mamma lite lättare kan hitta en i vimlet! Med 6 ungar på två vuxna tog vi oss runt i folkmassorna mellan tio och halvfem! Och ja, det gick alldeles utmärkt, även om jag förstår att det är mångas värsta mardröm :)






Letade oss vidare genom montrarna, pratade (o handlade förstås) hos Sanna, Benny o Marcus (är det ingen mer som tycker att han är vansinnigt lik Mads Mikkelsen??). Blev överlycklig när jag upptäckte att helgebyxan funnits i 134/140, så jag o kompisen roffade snabbt åt oss de två sista i den storleken! Funderade länge på vad som kunde tänkas passa till den färgställningen men väl hemma upptäckte jag att den orangerandiga tshirten faktiskt funkade till! Blev även ett gäng andra fina gamla godingar - så nu är fyndbagen fylld till bredden! Men kan bara få plaggen genom att boka visning eller vinna en lottdragning... ;) Passa på att boka så att du kan roffa åt dig det finaste!





Hittade lite annat smått o gott och måste komma ihåg att beställa en freerider frånjlollyroom.se innan kl 24 så att jag får superpriset, de hade fantastiskt bra erbjudanden på mässan - en phil and teds med syskonsits och regnskydd för under 3000 kr t.ex.

Det blev en hel del timmar som tillbringades på mässan innan det var dags att sätta sig i bilen o köra hem...(vansinnigt trött på att köra bil efter den här helgenm blir nog cykeln till jobbet hela veckan....).

Sammanfattningsvis tyckte jag mässan var jättebra shoppingmässigt, informativ osv, men det kunde gott funnits ytterligare några aktiviteter för barnen. Men frukosten i barnnivå och med lekrum i en egen matsal var toppen, säkert allra bäst för de utan barn som kunde äta i lugn o ro i den andra matsalen!


Såklart grabbarna skull testa sumobrottning! Såg väldigt roligt ut! :)



Tindra o Neo tittade fascinerat på nån ung sjungande trollkarl (Vazirio tror jag han hette i efternamn) medan Alexis stapplade omkring på skridskor intill.



Helt klart den i mitt tycke absolut gräsligaste vagnen på marknaden - Orbit baby (och dyraste!) Kan inte för mitt liv förstå hur den kan ha slagit så i Hollywood...verkar iofs väldigt praktisk, men det finns snyggare vagnar som oxå är praktiska...
Såg en som hade en, annars verkar det vara Bugaboo donkey som slagit rot i Stockholm bland nyheterna i vagndjungeln.






Avslutar med dagens bästa köp - fickhatten och bildkort med tecken för olika situationer,att haka på förskolans teckenstöd är ddet bästa jag har gjort när det gäller Neo - plötsligt är det mkt lugnare vid matbordet och han förstår så mkt mer!



Nu ska jag beställa min freerider, stoppa i en tvättmaskin o sooova!

Kommerntera gärna om det är nåt mer ni vill läsa angående mässan!

Kram på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar