-bloggen om barnmode, barnvagnar m.m!

onsdag 22 augusti 2012

Skolstart, stress och tårar...

Skolstarten blev inte alls den fantastiska upplevelsen som jag hade hoppats på för Tindra... :( Hon hade sett fram sååå emot detta, och så lämnade vi henne på fritids innan för att farmor skulle komma efter frukost och ta med henne till klassrummet...och där var ju ingen av hennes tjejkompisar....

Efter många tårar både hos henne och mig var jag tvungen att gå och åka och ta hand om mina elever som oxå skulle börja skolan idag...hon hämtade sig aldrig riktigt och var ledsen hela tiden i klassrummet, så hon fick följa med farmor o farfar hem sen. Väl där släppte det och hon gjorde det hon skulle gjort i klassrummet där ist, rita när hon var glad, ledsen och sur.

Glad: MAJA

Ledsen: MAMMA GÅR (*mammahjärtat brister*)

Sur: JAG BLIR SUR NÄR JAG INTE FÅR TUGGUMMI (mamma torkar tårarna och skrattar :)

Vi hade iaf hunnit köpa en ny ryggsäck och ett fint lila block och hon fick ta sin fina Loella dress med Simone capri pink från blingos vårkollektion, tillsammans med guldskorna. Nu ikväll såg hon fram emot morgondagen och jag har lovat att vi ska lämna båda två. Gäller att få upp maken i tid mao!




Hoppas hon får en bättre upplevelse imorgon, och fritids har ju funkat jättebra för övrigt!

Vad gäller storebror har jag varken hunnit med klippning eller ny skolväska, har varit så sjukt stressigt det sista nu. Men jag kan varmt rekomendera Cityfrisören i Mariestad, som klippte Neo exakt som jag ville, på 10 MIN!! Neo har aldrig någonsin suttit stilla så länge men hos honom gick det bra :) 220 spänn tog han och det var det definitivt värt. Blir ett besök med Alexis där så fort vi hinner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar