-bloggen om barnmode, barnvagnar m.m!

söndag 5 augusti 2012

Försöker "pimpa" sidan lite men...


I nästa garderob ska jag undvika byxhängare  - man får plats med välfigt många fler par byxor om man fyller samma utrymme med lådor ist. Och annat oxå för den delen.


...det går inte så bra, har inte riktigt lärt mig hur jag ska göra för att få till det. Bilderna däruppe blir inte alls som jag vill ha dem och de andra hopar lite hit o dit. Men det kommer väl.

Om en vecka är det kick off med alla underbara blingokollegor och veckan efter startar säsongen - dags att ringa och påminna alla värdinnor! Ska bli kul o komma igång igen samtidigt som jag intekan fatta att det gått så fort sedan vårsäsongen slutade! Trots att jag varit sjukskriven och haft semester o alltså varit hemma lääänge känns det inte alls så. Men det ska bli skönt med rutiner, barnen klättrer på väggarna nu trots att man försöker hitta på saker hela tiden.

Idag hade vi iaf kalas för Neo som fyller 2 på onsdag, det går så sjukt fort!! Det var lagom många och avlöpte väl trots att Neo var lite våldsam :p Bästa "presenten" har dock vi föräldrar fått av honom själv - att han nu är i princip torr dagtid! :)

Just nu håller vi som bäst på att renovera vår nyinköpta gård medan vi rensar, fixar och städar inför försäljnin av det hus vi bor i nu. Har en klar bild av hur barnens rum ska se ut, så letar nu efter två-tre fina gamla klädskåp till barnen (missade ett som hade kunnat bli riktigt riktigt fint (speciellt tillsammans med det fina bordet som oxå blev för dyrt) till Neo på en auktion, och alldeles lagom stort var det oxå -- men man lär av sina misstag...man ska INTE tala om för kompisen bredvid hur mkt kontanter man har kvar, då bjuder nämligen den som stpr bredvid strax över det :p Men nu vet jag iaf vad jag letar efter!

Ute i barnens lekrum ska vi förvandla en trofastmöbel från ikea till minikök och bygga ett skåp som oxå blir räcke mot trappan.

Nu ska här kollas på film, sovas, imorgon vårdcentralen med tösabiten för att förhoppningsvis få bort vaxpropparna.
Sen ska vi pyssla - fyndade en obehandlade bricka på loppis idag som jag ska "decoupaga" med cupcakesservetter :) Smidigt med bricka när allt ska fram till uteplats, tvsoffan eller liknande har jag kommit på. Nu behöver jag bara några till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar